پیشگیری از خشکی و قرمز شدن پوست
نوشته شده توسط : pari

 

حالا دیگر همه می دانند که برای پیشگیری از شیوع کرونا، اولین و ساده ترین کار شستن مکرر دست ها است. 20 بار در روز و به مدت 20 ثانیه شستن دست، استفاده از ضد عفونی کننده های حاوی الکل 70 درصد، پوشیدن دستکش، همه و همه کارهایی است که برای محافظت از خود در برابر کرونا انجام می دهیم.

احتمالاً در این مدت، شاهد قرمز شدن یا پوسته پوسته شدن دست خود بوده اید و به عنوان اولین و بهترین راهکار برای جلوگیری از خشک شدن پوست است. اما آیا واقعاً شستن دست باعث خشکی پوست دست می شود؟ جواب کوتاه مثبت است.

ما در اینجا قصد داریم به راه هایی برای پیشگیری از خشکی و قرمز شدن پوست دست شما بپردازیم. راه هایی وجود دارد که می تواند برای کاهش احتمال درماتیت پوستی دست به کار گرفته شود:

- از کرم های فاقد مواد معطر استفاده کنید و حتماً به استفاده از مرطوب کننده بعد از شستشوی دست ها برای همیشه عادت کنید.

- تا حد امکان از شوینده های آنتی میکروبیال برای شستشوی دست های خود استفاده کنید. سپس دست های خود را به صورت عادی آب بکشید.

- یک دستکش نخی تهیه کرده و شب ها قبل از خواب، یک لایه کرم دست روی هر دو دست خود بمالید و سپس دستکش ها را پوشیده و بخوانید. این کار، تقریباً مانند یک ماسک پوست عمل کرده و از ترک خوردن پوست دست جلوگیری می کند.

- اگر مشغول تمیز کاری هستید، حتماً پوست دست خود را از تماس با مواد تیز یا مواد شیمیایی مصون نگه داشته و دستکش بپوشید. حتماً دست خود را خشک کنید و نگذارید مرطوب بماند.

- در صورتی که در منطقه ای هستید که هنوز هوا سرد است، حتماً در خارج از خانه نیز دستکش بپوشید. زیرا می تواند باعث خشکی پوست و اگزمای پوست دست شما شود. سایر نقاط بدن شما به وسیله البسه محافظت می شود اما صورت و دست های شما چه در هوای گرم و آفتابی و چه در هوای سرد همواره در معرض آسیب است.

- اگر پوست دست شما دچار خارش، ترک پوستی یا خونریزی شده است، حتماً به یک مشاوره پوست یا متخصص پوست مراجعه کنید. (شما می توانید سوالات خود را درباره پوست و مو در سایت پوست پدیا پرسیده و از پزشک متخصص پوست، دکتر نابت تاجمیر ریاحی، پاسخ دریافت کنید). در صورت ابتلای به اگزما، درمان هایی شامل مراقبت و استروئیدها مورد نیاز است. در صورت تشخیص پزشک، نگران عوارض مصرف استروئیدها نباشید. هدف از مصرف پمادهای استروئیدی، کاهش تورم و همچنین بازسازی پوست است. در صورت عدم درمان اگزما، نه تنها ادامه این بیماری سبب ناراحتی و درد شما می شود بلکه می تواند فعالیت های روزانه شما را محدود کرده و پوست را مستعد عفونت کند و در واقع اثر محافظتی پوست از بدن را از بین ببرد.

 

منبع...

 





:: برچسب‌ها: #خشکی-پوست , #خشکی-دست , #پوست-دست ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: